بازی‌های آسیایی هانگژو| روز سیزدهم با طلای گنج‌زاده در کاراته و تک نقره کشتی آزاد/ از ناکامی وزنه‌برداران تا پنجمی بسکتبال + عکس

7:01 - 14 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۷۹۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های آسیایی هانگژو| روز سیزدهم با طلای گنج‌زاده در کاراته و تک نقره کشتی آزاد/ از ناکامی وزنه‌برداران تا پنجمی بسکتبال + عکس
نمایندگان کشورمان در سیزدهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در ۱۱ رشته ورزشی به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره شدند.

خبرگزاری میزان - در سیزدهمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نمایندگان کشورمان از صبح امروز (جمعه، ۱۴ مهرماه) در ۱۱ رشته ورزشی به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره شدند.

*نتایج ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

کشتی آزاد| عموزاد به طلا نرسید/ خواری حذف شد

در ادامه رقابت‌های روز اول کشتی آزاد بازی‌های آسیایی هانگژو و در وزن ۶۵ کیلوگرم که با حضور ۱۸ نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد با شکست مقابل حریف مغولستانی از کسب مدال طلا بازماند.

عموزاد در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ از سد عباس رحمان‌اُف از ازبکستان گذشته بود، در دور دوم نیز با نتیجه ۲ بر یک مقابل کایکی یاماگوچی از ژاپن به برتری رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر از سد بائووِن وِی از چین گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. عموزاد با برتری ۸ بر یک مقابل باجرانگ، دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از هند فینالیست شده بود. 

عموزاد برای کسب مدال طلا به مصاف تومور اوچیر تولگا از رفت که با شکست ۱۱ بر یک از کسب مدال طلا بازماند و به مدال نقره بسنده کرد.

پیش از این در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۵ نفر حضور داشتند، ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر لوبرگویتو آلوین از فیلیپین را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه ۱۹ بر ۸ مغلوب از امان از هند شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل نماینده ژاپن، خواری از گردونه مسابقات کنار رفت.

رقابت‌های مقدماتی ۴ وزن دوم از ساعت ۱۰ صبح فردا به وقت محلی برگزار خواهد شد که یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت.

قایقرانی| رازقیان به چهارمی اسلالوم بسنده کرد

در ادامه مسابقات قایقرانی رکسانا رازقیان، ملی‌پوش اسلالوم ایران در مرحله نیمه‌نهایی آب‌های خروشان با رقبایی از تایلند (۲ قایقران)، هند، قزاقستان، چین تایپه، ژاپن و چین رقابت کرد و توانست جواز حضور در فینال بازی‌ها را کسب کند.

وی در فینال این رقابت‌ها با هانگ چوچانگ از چین تایپه، شیخا چوهان (هند)، کوذومی ایتو (ژاپن)، لو لی (چین)، جاروان نیامتونگ (تایلند)، فونا پراوپرنگ (تایلند) و یکتاترینا ترنت سویا از قزاقتستان رقابت کرد که در پایان با زمان۱۳۱.۸۳ فینال را به پایان برد و با تفاوت یک ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوازدهم با پیروزی آزادکاران و فینالیست شدن گنج‌زاده + عکس

کاراته| گنج‌زاده نهمین طلای کاروان ایران را گرفت/ دست آتوسا گلشادنژاد به مدال نرسید

در روز دوم از مسابقات کاراته سجاد گنج‌زاده، کاراته کای وزن ۸۴+ ایران در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو برابر شادیکانوف نماینده قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال ارزشمند طلا را بر گردن آویخت.

گنج زاده که پیش از این برابر رقبایی از لائوس، پاکستان و تایلند به پیروزی رسیده بود، در فینال رقابت‌ها با نمایشی زیبا پیروز مبارزه و برنده مدال طلا لقب گرفت.

در این وزن طارق حامدی از عربستان و کانگ تنگ از تایلند به مدال برنز رسیدند.

با این مدال طلای سجاد گنج‌زاده در رشته کاراته، تعداد مدال‌های طلای کاروان ورزشی ایران به عدد ۹ رسید.

همچنین آتوسا گلشادنژاد در دور اول رقابت‌های وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان برابر سارا العامری از امارات قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد، اما در دومین مبارزه خود با ورزشکار ویتنامی دیدار کرد و در پایان شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند. این مبارزه در پایان وقت قانونی ۲-۲ شد، اما داوران رای به پیروزی کاراته‌کای ویتنامی دادند.

در ادامه باتوجه به صعود کاراته‌کای ویتنامی به فینال، گلشادنژاد راهی جدول بازنده‌ها شد و در نخستین مبارزه خود توانست با حساب ۲ بر صفر از سد رقیبی از ماکائو بگذرد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

گلشادنژاد برای کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو برابر کانای آسل از قزاقستان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه یک بر صفر. شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند.

تیراندازی با کمان| ناکامی ریکرو مردان و بانوان از صعود به نیمه نهایی نهایی

در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان تیم ملی ریکرو بانوان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف چین رفت که در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از صعود به مرحله بعد و شانس کسب مدال بازماند.

مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و زهرا نعمتی کمانداران کشورمان در این رقابت بودند.

همچنین تیم ملی تیراندازی با کمان مردان ایران از ساعت ۱۳:۵۵ امروز (جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۲) در استادیوم «فویانگ یینهو» به مصاف اندونزی رفت.

این رقابت در مرحله یک‌چهارم نهایی بخش تیمی ریکرو برگزار شد و رضا شعبانی، محمدحسین گلشنی اصل و صادق اشرفی به تقابل با «ریائو سالسابیلا»، «احمد باسیث» و «عارف پانجستو» از اندونزی پرداختند.

مردان کماندار ایران در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ برابر اندونزی شکست خوردند و نتوانستند به نیمه‌نهایی صعود کنند؛ بدین ترتیب مردان هم مانند زنان در بخش ریکرو تیمی شانس کسب مدال را از دست دادند.

کبدی| بانوان ایران به مدال برنز بسنده کردند/ مردان راهی فینال شدند

تیم ملی کبدی بانوان کشورمان از ساعت ۱۰:۲۰ صبح امروز به وقت محلی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین تایپه رفت که در نهایت با نتیجه ۳۵ بر ۲۴ بازی را به حریف واگذار کرد. 

بدین ترتیب تیم ملی کبدی بانوان ایران که در دوره قبلی به مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا دست یافته بود، با کسب مدال برنز به کار خود در هانگژو پایان داد. 

به این ترتیب در بخش بانوان، تیم‌های چین تایپه و هند به فینال راه یافتند و ایران و نپال صاحب مدال برنز مشترک شدند.

همچنین تیم ملی کبدی مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی، به مصاف چین تایپه رفت و با شکست ۴۷ بر ۲۴ این حریف، گام به دیدار نهایی گذاشت.

در دیگر مسابقه نیمه نهایی تیم هند با نتیجه ۶۱بر۱۴ بر پاکستان غلبه کرد و به فینال رسید.  بدین ترتیب بازی فینال بین دو تیم ایران و هند برگزار خواهد شد.

سوارکاری| خانجانی و غریبی دست خالی ماندند

در مسابقات انفرادی پرش با اسب که از صبح امروز(جمعه) به وقت چین در پیست سوارکاری شهر تانگلو آغاز شد، سه نماینده ایران شامل نغمه خانجانی، امید غریبی و مسعود مکاری‌نژاد در دور اول مرحله نهایی انفرادی شرکت کردند که در پایان، خانجانی و غریبی راهی مرحله فینال شدند. 

غریبی در استارت‌ لیست فینال، نخستین سوارکار بود و امتیاز قابل توجهی به دست نیاورد و از راهیابی به جمع نفرات برتر بازماند.

خانجانی هم که پیش‌تر بدون خطا مسیر را طی کرده و راهی فینال شده بود، به‌رغم پرش‌های خوب و زمان قابل توجه در فینال، نتوانست در رقابت با سوارکاران قوی کشور‌های عربی از جمله عربستان و امارات، به رتبه‌ای بهتر از سیزدهم دست پیدا کند.

هر سه نماینده ایران در مسابقات سوارکاری بازی‌های آسیایی هانگژو دیروز با کسب امتیاز لازم به مسابقات فینال صعود کرده بودند. در مجموع ۲۵ سوارکار از کشور‌های قدرتمند در این رشته، به فینال رسیده بودند.

در پایان مسابقات پرش با اسب بازی‌های آسیایی، سوارکار عربستانی اول شد. دو نماینده از امارات متحده عربی به ترتیب دوم و سوم شدند. نمایندگان تایلند و سوریه نیز در جایگاه‌های چهارم و پنجم ایستادند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوازدهم با پیروزی آزادکاران و فینالیست شدن گنج‌زاده + عکس

*وزنه‌‎برداری| دهدار اوت کرد، کرمی پنجم شد

در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های آسیایی هانگژو از صبح امروز(جمعه) برگزار شد، مهدی کرمی با حدنصاب مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پنجم شد. کرمی که در یکضرب وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را مهار کرده بود، در دوضرب پس از دو بار تلاش وزنه ۲۱۰ را بالای سر برد، اما در تلاش سوم موفق نشد وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را مهار کند. کرمی در صورت مهار این وزنه می‌توانست مدال برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم را به دست بیاورد، اما وزنه از دست رفت تا نماینده کشورمان در مکان پنجم بایستد.

در این دسته رضا دهدار دیگر نماینده کشورمان در حرکت یکضرب ۳ بار وزنه‌های ۱۶۹، ۱۷۰ و ۱۷۵ کیلوگرم را دست داد و در گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم لیو از چین با حدنصاب ۴۱۸ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد بازی‌های آسیایی صاحب مدال طلا شد و همه را شگفت زده کرد. لیو در دوضرب وزنه ۲۳۳ را زد و اکبر ژورایف ازبکستانی را با اختلاف یک کیلوگرم شکست داد. ژورایف در مجموع با حدنصاب ۴۱۷ کیلوگرم (۱۸۹ یکضرب، ۲۲۸ دوضرب) نایب قهرمان شد و روسلان نورالدینوف دیگر وزنه‌بردار سرشناس ازبکستانی با حدنصاب ۳۹۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

الهام حسینی هم در دسته ۷۸ کیلوگرم بانوان از حضور در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر انصراف داد.

*بسکتبال| آسمان‌خراش‌های ایرانی به پنجمی بسنده کردند

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی برای تعیین تیم پنجم به مصاف عربستان سعودی رفت که این بازی در پایان با برتری ۹۲ بر ۶۰ ملی‌پوشان ایران خاتمه یافت تا شاگردان هاکان دمیر در نهایت با کسب عنوان پنجمی به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان دهند.

در این بازی که با استقبال پرتعداد تماشاگران چینی مواجه شد، هاکان دمیر از نوید رضایی‌فر، میثم میرزایی، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و متین آقاجان‌پور استفاده کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز سیزدهم با صعود عموزاد به فینال کشتی آزاد و ناکامی وزنه‌برداران/ از حذف بانوی کاراته‌کا تا پنجمی بسکتبال + عکس

*شطرنج| ایران با شکست فیلیپین در یک قدمی طلا قرار گرفت

در دور هشتم مسابقات شطرنج در بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم ایران به مصاف فیلیپین رفت و موفق شد حریفش را ۳ بر یک شکست بدهد و به پنجمین برد خود دست پیدا کند.

در این رقابت، پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی و بردیا دانشور حریفان خود را شکست دادند و پویا ایدنی برابر شطرنج‌باز فیلیپینی مغلوب شد.

تیم ایران با این برد، جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد و برای قهرمانی باید به دنبال کسب پیروزی در دور نهم باشد. حریف تیم کشورمان در دور نهم که فردا برگزار می‌شود، هنوز مشخص نشده است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز سیزدهم با مدال طلای گنج‌زاده در کاراته و صعود عموزاد به فینال کشتی آزاد/ از ناکامی وزنه‌برداران تا پنجمی بسکتبال + عکس

*واترپلو| ناکامی ایران از صعود به فینال با شکست مقابل ژاپن

تیم ملی واترپلو کشورمان که با برتری مقابل سنگاپور به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو رسیده بود، امروز در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفت و در پایان نتیجه را ۱۸ بر ۱۱ واگذار کرد. 

نتایج کوارتر‌ها به شرح زیر است: 

کوارتر اول: ایران ۲ - ژاپن  ۴ 
کوارتر دوم: ایران ۲ - ژاپن ۵ 
کوارتر سوم: ایران ۴ - ژاپن ۵ 
کوارتر چهارم: ایران ۳ - ژاپن ۴ 

واترپلوئیست‌های کشورمان با این نتیجه به دیدار رده بندی رفتند و باید برای کسب مدال برنز تلاش کنند. بازنده دیدار قزاقستان و چین حریف ایران خواهد بود. 

تیم ملی ایران در دوره گذشته بازی‌ها صاحب مدال برنز شده بود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز سیزدهم با طلای گنج‌زاده در کاراته و تک نقره کشتی آزاد/ از ناکامی وزنه‌برداران تا پنجمی بسکتبال + عکس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *